24 uur rijden op Circuit park Zandvoort

Gepubliceerd op Sun, 15 May 2011 07:00:00 +0200

24 juli kun je 24 uur rijden op de mooie baan van Zandvoort. knip, ligfietsen blijken uitgesloten te zijn.....JAMMERRRR.

In de evenementenkalender van Zandvoort is het evenement te vinden. Wie weet doen er ook ligfietsteams mee. Het is prachtig fietsen, dat weten we al sinds de fantastische wedstrijden van Cycle Vision een paar jaar geleden.

Reacties

RodePioneer op Thu, 19 May 2011 09:47:02 +0200

Is er al bekend hoe en wat? Mogen ligfietsen mee doen? Mogen velomobielen mee doen? Wat kost het? Ik vind op de evenementenkalender van Zandvoort en het circuit weinig informatie.

bouma op Thu, 19 May 2011 14:54:14 +0200

Op een andere website stond nog iets over toertochten en tijdritten op en rond het circuit. Maar verder is er nergens iets over te vinden. Er moet toch een of andere club zijn die dit organiseert?

Of zou het circuitpark na het succes van CycleVision nu zelf een fietsevenement proberen te organiseren? In dat geval zou het wel handig zijn als mensen zich ergens kunnen aanmelden voor dit evenement.

Ze hebben het trouwens over 'equipes'. Het zou dus ook een estafette kunnen zijn.

RaptoBike op Thu, 19 May 2011 16:11:33 +0200

Zoals gewoonlijk helpt een telefoontje... Meer informatie op:
http://www.defietsuitdaging.nl/

Helaas is de deelname voor ligfietsen uitgesloten: "Enkel koersfietsen voor de weg en zonder beugels zoals gedefinieerd door de KNWB en de UCI worden toegelaten. Mountainbikes, city-bikes, cyclocross fietsen, tijdritfietsen, ligfietsen e.d. zijn dus niet toegelaten. Elke deelnemer mag met zijn eigen koersfiets deelnemen."

A.vanLent op Fri, 20 May 2011 10:19:31 +0200

Erg jammer dit... had er wel zin in.

twilwel op Sat, 21 May 2011 00:52:52 +0200

Qua circuit met afstand de mooiste, ik hoop er ooit weer eens hard te mogen rijden.

pjotr320 op Sat, 21 May 2011 21:12:47 +0200

Hm, dan maar eens 'mijn' thuiscircuit. Moet op een of andere manier te regelen zijn, hoop ik, ooit.
Mike Burrows' definitie van de UCI & co. blijkt nog steeds te kloppen ;-)

wicode op Sun, 22 May 2011 18:23:34 +0200

De organisatie is in handen van een belgise organisatie.
Er mogen enkel teams meedoen en per team moet je ook nog een behoorlijke som geld op taffel leggen dit zijn getallen met minimaal 4 cijfers voor de komma.

Zo zie je dat ligfietsers en amateur groepen worden gediscrimineerd.

Wiilem