Blog over de Strada DF

Gepubliceerd op Mon, 06 Jan 2014 09:32:13 +0100

Eerste blog over de Strada DF

Peter vertelt over zijn eerste rit met de Strada DF ('Nederlands') en laat ons delen in de 'meest revolutionaire vernieuwingen sinds de komst van de Quest'.

Reacties

rowingvictor op Mon, 06 Jan 2014 17:22:26 +0100

Zijn er al foto's van de "werkplek" of is dat à-là Quest/Strada?

Peter238 op Tue, 07 Jan 2014 10:42:17 +0100

Wat bedoel je met "werkplek” Victor ? Indien je me je e-mailadres bezorgt kan ik je meer foto’s bezorgen via een link naar een site waar ik de foto’s bewaar.

MaartenSneep op Tue, 07 Jan 2014 13:46:59 +0100

@Peter: als je foto's hebt: Hoe ziet de cockpit er uit? Passen de Radical velomobiel-tasjes nog naast de stoel, of is die ruimte (net) te klein geworden?

Peter238 op Tue, 07 Jan 2014 16:43:18 +0100

@Maarten: Naar mijn bescheiden mening wordt dat toch wel erg krap, maar ik ben niet 100% zeker dat ze er niet meer in kunnen.

rowingvictor op Tue, 07 Jan 2014 20:54:53 +0100

Hoi Peter,

dát bedoel ik, foto's van de cockpit.

victorrinia@hotmail.com

maar die vind je óók als je in dit bericht op mijn naam klikt.

TeJayLigFts op Wed, 08 Jan 2014 09:02:16 +0100

Nog een paar foto's van Albularider:
Foto 1, foto 2, foto 3, foto 4

PeterColbers op Sun, 19 Jan 2014 11:59:24 +0100

Ik heb hem gisteren proefgereden. Dit is een heel andere fiets dan mijn huidige Quest. De fiets reageert direct, door zijn lage gewicht (<24 kg) en hoge stijfheid, op iedere trap. Ik kon makkelijk 40 km/h halen. De bochtsnelheid is veel hoger dan bij een Quest ook doordat de fiets veel stugger is afgeveerd. De bodemvrijheid is kleiner, dat zou bij sommige drempels wel eens problemen kunnen geven.
Je moet echt niet groter dan 185 cm zijn, ik ben 182 cm en pas er precies in.
Volgens VM is hij inderdaad te smal voor de rijweg, wie weet wat de boete daarvoor is?

andre-dronkers op Tue, 21 Jan 2014 19:10:28 +0100

hoi peter

de boete daarvoor is 55 euro, gevonden op de site van het OM

http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13294,152559,13274,13237,3115#keuzes