Wereldrecord voor Human Power Team Delft en Amsterdam

Gepubliceerd op Sun, 15 Sep 2013 06:20:19 +0200

Na drie jaar is het gelukt: Sebastiaan Bowier heeft het wereldrecord snelfietsen gebroken. In de VeloX3 van het Human Power Team Delft en Amsterdam haalt Bowier op de laatste avond, in de laatste heat een snelheid van 133,78km/h. De spanning was hoog, de wind leek opnieuw roet in het eten te gooien, maar bij de derde heat was de wind toch gaan liggen.

Niemand verwachtte nog dat het record zou gaan sneuvelen aan het begin van de avond. Toen Sebastiaan Bowier uit de fiets stapte zei hij dat hij lekker gefietst had. Een blik op de SRM zei echter genoeg. Rekening houdend met een afwijking zou het record gebroken kunnen zijn. De grote vraag is of de wind en de start legal zijn. Bij de baan wordt er niets over gezegd. Daardoor lopen de zenuwen hoog op. Tijdens de feestavond valt echter het woord: Sebastiaan Bowier is de snelste man van de wereld.

Meer informatie volgt nog, eerst wordt er hier gefeest!

Lees ook het persbericht bij het HPT.

Reacties

JML op Sun, 15 Sep 2013 09:11:20 +0200

Felicitaties aan het hele team en Sebastiaan! Mooi gedaan!

Gonzo5 op Sun, 15 Sep 2013 10:09:43 +0200

Super !

Woefbeer op Sun, 15 Sep 2013 11:21:03 +0200

Heel mooi, er is op de NOS ook een film van http://nos.nl/video/551325-recordpoging-op-de-fiets.html

Deesse op Sun, 15 Sep 2013 12:30:17 +0200

rowingvictor op Sun, 15 Sep 2013 13:20:28 +0200

YES !!!! Gefeliciteerd allemaal !!!!

josh-hill op Sun, 15 Sep 2013 14:03:19 +0200

Geweldige prestatie. Felicitaties aan het hele team!

corran op Sun, 15 Sep 2013 16:21:58 +0200

Mooi! Felicitaties aan het team

Nyh op Sun, 15 Sep 2013 21:22:26 +0200

Prachtig, de allerlaatste dag van een niet al te beste week qua weer toch nog het record te pakken! Super prestatie!

walter op Sun, 15 Sep 2013 22:06:44 +0200

Bijzondere prestatie. En wat was het spannend, tot het laatste moment. Fantastisch dat dit gelukt is.

Math op Mon, 16 Sep 2013 06:36:00 +0200

Gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie.

TeJayLigFts op Mon, 16 Sep 2013 07:54:52 +0200

Wat valt hier nog aan toe te voegen?! Oké dan: fantastisch!

Video van net na de recordpoging.

morgoth924 op Mon, 16 Sep 2013 10:38:30 +0200

Proficiat, sterk staaltje teamwork!