1-UUR race op RDW baan - Rijden - kijken - helpen

Gepubliceerd op Sat, 25 May 2013 08:56:32 +0200

Voor iedereen die dolgraag eens 1 uur heel hard wil fietsen op een super snelle baan: de RDW - 1 - Uurace! Een gelegenheid voor mensen die eens hun kracht willen meten in 1 uur. Het fameuze ovaal van de RDW-baan staat ons op zaterdagmiddag 29 juni ter beschikking.

De baan van de RDW staat bekend als een van de snelste banen voor fietsers. Een ideale gelegenheid dus om eens alles uit jezelf te halen en in een uur tijd zo ver mogelijk te fietsen. Details van de wedstrijd vind je bij het inschrijven. De baan is open vanaf 12:00 uur, de eerste start zal waarschijnlijk om 14:00 uur zijn.

Ben je zelf niet zo'n wedstrijdmens, dan is het nog altijd een heel mooie gelegenheid om al die fietsers aan het werk te zien. We doen ons best om de wedstrijd zo gezellig mogelijk aan te kleden. Bezoekers zijn dan ook van harte welkom.

Ga direct naar inschrijven, als bezoeker, vrijwilliger of wedstrijdrijder.

Sjalie

Deze RDW race is natuurlijk ook een uitstekende gelegenheid om andere ligfietsers te ontmoeten. Voor de leden van de ligfietsvereniging NVHPV is er een aardigheidje.

Wie nog geen Sjalie heeft, kan er op 29 juni op de RDW baan eentje ophalen. Ben je nog geen lid? Dan is dit natuurlijk een uitstekende gelegenheid om wel lid te worden! Want zonder leden geen vereniging en zonder vereniging wordt het een stuk lastiger om dit soort evenementen te organiseren.

NB, het lidmaatschapsformulier is nog steeds actueel

Reacties

GerritBoudewijn op Mon, 27 May 2013 20:55:25 +0200

Ik ben 29 juni 56 jaar. Ben ik dan veteraan (>59 jaar) of senior (<51 jaar)?

JosSluijsmans op Tue, 28 May 2013 08:29:02 +0200

Is de RDW-baan die dag alleen toegankelijk voor ligfietsers?

ligfries op Tue, 28 May 2013 11:48:27 +0200

Gerrit bedankt voor het scherpe opletten. Foutje van mij :)
Je bent senior, ik heb dat bij de inschrijvingen gewijzigd in < 60 jaar.

Jos, de baan is door de NVHPV gehuurd, maar we hebben wel tandemrijders en steppers uitgenodigd om ook mee te doen (als men wil natuurlijk). We hebben nog contact met de RDW over welke overige activiteiten mogelijk op het terrein plaatsvinden.

Omdat we dit jaar geen CV hebben en dus ook geen beurs, bieden we - geheel zelfverzorgend - bedrijven in onze sector wel de mogelijkheid om zich te presenteren. Maar zoals gezegd: geheel zelfverzorgend.

hannekehovens op Sun, 02 Jun 2013 14:52:03 +0200

Kan misschien ook iemand dan de CV2013 facebook pagina aanpassen en daar in het Engels aangeven dat er geen CV is maar wel een race op de RDW baan?? want op facebook staat niet duidelijk dat cv niet door gaat. en al helemaal niet in het engels.

mvdillen op Mon, 03 Jun 2013 20:49:14 +0200

Dank je voor de tip, Hanneke. Is aangepast.

EdmondV op Thu, 06 Jun 2013 10:22:50 +0200

Leuk! BTW de aanduiding Rijkdienst voor het Wegverkeer is niet correct en is ook niet het volledig uitschrijven van RDW. De wegenvekeerswet noemt het de Dienst Wegverkeer en sinds het dienst een ZBO is, is de afkorting RDW ook gewoon de naam. mvrgroet Edmond

pe2er op Thu, 20 Jun 2013 09:10:15 +0200

Is een helm verplicht tijdens de 1-uurs race op de RDW baan?

ligfries op Mon, 24 Jun 2013 21:49:52 +0200

Tijdens de 1-uursrace bevelen we iedereen van harte aan om goed na te denken over de eigen veiligheid en die van de anderen op en rond de baan.
Zorg dat je fiets in tip-top conditie is en dat je zelf uitgerust en scherp aan de wedstrijd begint. Dat zijn de belangrijkste ingredienten om veilig te racen.

Je zult zelf de keuze moeten maken of je wel of niet een helm opzet. Geen verplichting voor het dragen, wel de verplichting om goed over je veiligheid na te denken.

renefreising op Sun, 30 Jun 2013 11:56:34 +0200

Hi Folks,
you find my Pictures of the Race day here:

1h Race and surroundings:
https://plus.google.com/photos/108802257236401939823/albums/5895196215087485441

Streamliner:
https://plus.google.com/photos/108802257236401939823/albums/5895191395976097393

Bye
René