Cycle Vision verhuist naar Biddinghuizen

Gepubliceerd op Mon, 25 Oct 2010 07:24:53 +0200

Voor 2011 werkt het Cycle Vision organisatiecomite naar een evenement op Flevonice in Biddinghuizen. Het terrein daarvoor is gehuurd en dus ligt de datum vast, 25 en 26 juni 2011.

De datum is vooralsnog op het laatste weekeind van juni gesteld.
Het grote voordeel van Flevonice is dat het terrein exclusief te huur en te gebruiken is. Daardoor kan de datum veel vroeger in het jaar worden vastgesteld.
Het terrein wordt in de komende weken bekeken door de Wedstrijdcommissie om de mogelijkheden van verschillende wedstrijden te bekijken.
Voor wat betreft de andere voorzieningen, er is een groot proefparcours beschikbaar, ruime parkeervoorzieningen en een grote hal waarin een restaurant zit, maar waar ook beursstands kunnen komen.

Zie de link naar google maps.

Reacties

aerocam op Mon, 25 Oct 2010 13:39:00 +0200

Jammer dat Sloten vervalt. Persoonlijk vind ik de buitenbaan van Sloten fantastisch, zeker na de nieuwe asfaltlaag. In het parcours van Flevonice zitten vier nare bochten.
De aantrekkelijke mix van binnen- en buitenwedstrijden is op Flevonice onmogelijk.

twilwel op Mon, 25 Oct 2010 13:52:55 +0200

Geen baan voor maximale snelheden, wel voor technische rijders met durf. Ook weleens goed voor de afwisseling.

pjotr320 op Mon, 25 Oct 2010 15:10:47 +0200

Een ruime en leuke baan (vooral bocht 1-2), ruimte voor een echt probeerparcours en fatsoenlijk sanitair. Een moderne locatie en een supermarkt op 7km.

Kamperen naast de baan of op een camping nabij? Ik lees het vanzelf ergens.

lighans op Mon, 25 Oct 2010 16:07:45 +0200

Het is qua wedstrijden zeker een baan die het interessant maakt of de velomobilisten genoeg snelheid hebben op de lange stukken om de lowracers voor te blijven in de bochten.

Dus 6 uurs records zullen er niet verreden worden. Anders dan op Sloten of Lelystad. Maar de vraag is of dat de grootste wens is.

Spektakel levert deze baan zeker op. Dus dat is OK.

Ben benieuwd waar de stands van fabrikanten komen. Ook of deze nu ook in grote getale langskomen. Maar vooral ben ik benieuwd wat deze baan doet met het aantal bezoekers.

En de weergoden zijn inderdaad iets belangrijker. Maar we praten over juni, dus dat zal toch moeten lukken.

Ik heb er zin in.

MarkJRullens op Mon, 25 Oct 2010 16:08:46 +0200

Dit is idd een technische baan (nooit op geraced) en goed voor de afwisseling, veel over gesproken, nu eindelijk FlevonIce :)
Mooi kleurtje voor het Vrijwilliggers T-shirt! (iedereen graag goed zijn maat opgeven vast!)
Ik kijk er weer naar uit, dit jaar denk weer op de fiets erheen (als ik alles kan laten bezorgen.....)
mischien ook maar weer eens een uursrace doen op deze baan, wordt veel sturen!

willemlevi op Mon, 25 Oct 2010 20:32:57 +0200

Als het kluunbruggetje erin blijft wordt het wel erg grappig..... Daar komen alleen hoge racers fatsoenlijk over heen.....

jack op Tue, 26 Oct 2010 06:51:58 +0200

@Pjotr,
de kampeerplaats is zeer, zeer ruim bemeten. Tijdens het eerste bezoek van het comite in 2008 is een groot veld vlakbij de baan toegezegd. Een impressie staat op http://picasaweb.google.nl/Jackenmarita/Flevonice#

Visker op Wed, 27 Oct 2010 21:14:04 +0200

Mooi parcours voor de Mano Sport Harry!

ArnoldStokkelHoorn op Fri, 29 Oct 2010 17:07:58 +0200

Ziet er allemaal leuk uit, heb zelfs gelijk zin om met de Alleweder een race mee te doen. Zal gelijk kijken of ik Vrijdag al vrij kan krijgen zodat ik er op tijd binnen met met de fiets. Hopelijk alleen niet te veel wind dat weekeinde, herinner me de stevige wind in Zandvoort nog wel in mijn tentje.....

morgoth924 op Mon, 29 Nov 2010 20:14:41 +0100

En er mag gezwommen worden!

MarkJRullens op Thu, 31 Mar 2011 11:26:40 +0200

Zwemmen?
Alleen als de Lifeguard on duty is :)